søndag den 9. juni 2013

BrewDog Dead Pony Club


Købt på tilbud for 14,95 kr. i Super Brugsen for 33 cl. flaske.

Fra web:
Denne californiske Pale Ale er en samling af en enorm humlet punch (og så en lang gang salgsgas, jeg ikke gider oversætte - red.)Malt: Spring Blend, Cara og Crystal Malt
Humle: Simcoe, Citra og HBC
Twist: 3,8%, men humlet af helvedes til
Humlet af helvedes til ? Sådan noget skræmmer ikke en gammel black- og deathmetaller. Kom bare an! Skotske BrewDog har dog altid haft store armbevægelser og fritløbende talegaver.

Svag skum. Aroma af citrus, græs og fyrrenåle. Mellem karboneret.

Smag af bitter, tør malt, går over i citrus, græs og fyrrenåle. Over middel humlet, let bitter.

Efter BrewDogs egen beskrivelse, frygtede jeg, mine smagsløg aldrig skulle se dagens lys igen - men jeg blev højst ramt af endnu en forundring. Jeg gætter på en bitterhed på omk. 35-40 IBU og sandsynligvis tørhumlet, og noget humlesmag er der da - dens mest særegne egenskab er dog dens tørhed. Et lidt anderledes tilgang til en am. pale ale med svag alkoholprocent men over middel humlet. Den kniber sig lige til 4 glas!

Bryggeri: BrewDog
Øltype: Amerikansk Pale Ale
Ingredienser: Vand, bygmalt (Spring Blend, Cara og Crystal Malt), humle (SimcoeCitra og HBC), gær
ABV: 3,8 %

Ingen kommentarer:

Send en kommentar